28 marts, 2015

Hæklet håndklæde

Jeg har brugt:
2 * 50 gram  bomuld 8/4 med print
Hæklenål nr 3
Størrelse (inden vask) 31 x 41cm


Slå 68 + 3 luftmasker op.
Hækl en stangmaske i den 4. luftmaske fra nålen.
Og derefter i hver luftmaske = til sidst 68 stang masker
Vend med 3 luftmasker og hækl en stangmaske i den sidste stangmaske i rækken under.
Stangmasker i hver lm. = 68 stangmasker.  OG de 3 luftmasker der blev vendt med.
Fortsæt til håndklædet måler omkring 40 cm.
Så vendes med én luftmaske og der hækles en fastmaske i hver af de næste 28 masker. Så hækles 12 luftmasker. Spring 12 stangmasker over. Hækl fastmasker rækken ud.
Vend med 1 luftmaske. Fastmasker i alle fastmasker. 12 fastmasker om buen med de 12 luftmasker.
Hæft trådender.
Sådan ser mit flotte håndklæde ud, inden trådene blev hæftet.

Jeg er spændt på hvordan det tørreevnen så er.

Jeg synes kanterne er meget flotte, med det lidt bølgede. Det bølgede er på grund af de tre luftmasker der vendes med. Og de tre vende-luftmasker erstatter IKKE den første maske på rækken, men lægger sig pænt opad den....
Jeg synes mine stangmasker tåler
 at blive set på nærmere hold.


Her med den pæne side op

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dine data (e-mail og lign.) bliver ikke vist i dit indlæg. Kun dit navn/Alias eller lign. Your e-mail and such will not be shown.